2012. november 2., péntek

2013- Rallycross gépek a Favorit (Pavel) és a 105S (Beja)

A 2012-es esztendő elég szánalmas volt a Skoda flottámat tekintve, de azért csendben be-be kerültek új alkatrészek, történtek kisebb - nagyobb építgetések. Úgy tűnik, van egy halovány reménysugár, hogy a következő évben ismét lesz versenyzés - ismét a rallycross szakágban - ezért úgy döntöttem, nekiállok összerakni az autókat.
Igen, az autókat - a faros mellé a régóta pihenő, eredetileg a gyorsasági szakág kis túra mezőnyébe szánt valamikori gyári gr.A-s Favoritot is bevetjük a rallycrossba, egyrészt mivel az említett kategória kihalt, másrészt úgysem lenne keret ott versenyezni.
Motorikusan a két autó teljesen megegyezőre épül - a Favorit eddigi nagy szelepes 1.3-as motorjába nemsokára bekerül a Fabia 1.4 MPI főtengely és az eddigi A-s pierburg helyett ikerkarbik - jelen esetben dellortok fogják táplálni az erőforrást. A vezérmű tengely is a kit-car másolat lesz, csakúgy, mint a másik egységben.
A váltó egyenlőre a Favorit Pick  Up - ból származik, de tárgyalás alatt van egy rövidebb áttételű versenyváltó is. A kipufogót a PROEX készítette az autó alá, rozsdamentes 50-es rendszer szolgálja a gázáramlást. A futóművet tekintve, egyenlőre a hátsó résszel vagyunk kész, a gyári gátlók lettek rallycrossra hangolva, illetve a megfelelő magasságot a lejjebb hegesztett rugótányérokkal sikerült elérni.
Közben a jó öreg 105S Beja is megkapta sárvédő szélesítései alá a Rapid hátsó futóművet, hosszú tőcsavarokkal, így lehet bátran pogácsázni, egészen oldalanként 3 cm-ig A rugók maradtak az eredeti gyári rugók a gyári 105S rugó tornyok párjaként. A váltó okosított difit kapott és más áttételekkel rendelkezik, mint az eddigi széria tokos 4 sebességes S100 váltók. Nagyon remélem, hogy bírni fogja az igénybevételt.
Azt is nagyon remélem, hogy lesz idő -energia - pénz szentháromság a két autót tesztelni és összehasonlítani. Mivel mindkét típussal nagyon sokat versenyeztem úgy érzem egyformán boldogulok velük, ismerem az egymáshoz képesti előnyüket, illetve fogyatékosságaikat is.Sokszor megkérdezik, melyiket szeretem jobban, de nem tudok dönteni :-). Ebben a szakágban a farmotoros 130 LR típus elévülhetetlen érdemeket szerzett, így kicsit a farmotoros felé hajlok, főleg a jó rajtképessége miatt, ami itt félsiker a futamokon.
A gumi kérdés egyenlőre nyitott, a kategóriában az utóbbi években szabad volt a gumi választás - remélem 2013-ra ismét visszahozzák a régi szabályt, miszerint E jelű gumikkal lehet csak versenyezni - ez kiegyenlítettebbé tenné a küzdelmet, hiszen a méregdrága AVON gumikkal versenyzők hatalmas tapadáselőnybe vannak a többiekkel szemben. Amennyiben így lesz, mindkét autó a Yokohama E jelű slick gumijait kapja újfent.
A fényezés a tervek szerint egységes lesz, más, mint a 2012-re tervezett design - egyenlőre legyen meglepetés - főleg nekem lesz az, ha elkészül...
Szóval egyenlőre itt tartunk, sok még a munka és kétséges a jövő, de nem reménytelen!

Pavel a sor elején!

Rapid 130-as futómű összeállítva

erősített lengőkar szilentek

hosszú tőcsavarok 10 cm

légüres tér a farban


az emelők munkában

becsavarozva a helyén


kerekeken - pogik nélkül

tavaszi ébredés és szemrevételezés



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése