2011. február 1., kedd

Nr.5 Skoda Garde - 1983 - Original - "Hófehérke"

Napjainkban (a dátum megtévesztés:-)
Egy dögös fekete kupénk már volt a Rapid személyébe, amely éppen "szélesedni készült", amikor Gábori Attila barátom által megjelent életünkben a Garde, amely a Rapidokhoz és felmenőihez - 110R, 1000MBX, Felicia - hasonlóan nem Mlada Boleslavban, hanem a gyár prémium üzemében Kvasiny-ban készült.. Azon kevés járműveink közé tartozik, melyet folyamatosan vizsgáztatunk. Előéletéről érdekességképpen, annyit, hogy előző tulajdonosa a 80-as években a típus szerelmese lett és ádáz küzdelmet vívott az akkori viszonyok közepette, hogy ilyen, a Merkúr által nem forgalmazott Skoda típusú autója lehessen. Szóval 2003 -ban Asszony Pajti beleszeretett az autóba, (én meg annak idején belé), szóval neki is lett egy saját sport Skodája. Megvételkor a motor erősen hajtókar csapágyas volt, így főtengelyt és hajtókarokat kellett cserélnem, csakúgy, mint a váltótartó gumi szilentet, amely el volt szakadva, így minden váltáskor felütött a kasztniba a váltó. A kicsi Garde viszonylag eredeti állapotban volt, a fehérre festett hűtőrácsot kellett kicserélnem gyárira, a Garde felirat hiányzott róla elöl - hátul, a gyári kormány helyett bőrbevonatú sportkormányt kapott és az olajhűtő hiányzott. Ellenben gyári extrákkal felszerelt Ausztriában átvet modell volt, hátsó ablaktörlő, első légterelő Formuling hátsó spoiler, hátsó lámpák közti fényvisszaverős Skoda felirat, Philips rádiómagnó, tetőablak, négy hangszóró Moravan Sport tükrök és Jupiter felnik jelentették a többletet.

Sajnos a fényezés már nem volt az eredeti. Szóval a meglehetősen ritka autót használatba vettük, ott volt 2003-ban a dunaújvárosi, 2005-ben a  tatai, 2006-ban a fehérvári 2007-ben a szolnoki Nemzetközi Skoda találkozón és számos Skoda Klub rendezvényen.
Kakucsringen - Speed Kupán


 Közben igyekeztem minél több hiányzó gyári alkatrészt pótolni, ami mára sikerült is, így a jelenlegi műszaki 2011. év végi leketyegése után belevágunk egy teljes felújításra és az OT minősítés felkészítésére. Sajnos három esetben is az eleje kisebb sérüléseket szenvedett, először Hajni csúszott neki egy Saxonak és cseréltük a bal első sárvédőt, majd a korábban említett Attila barátom csúszott bele egy VW Transporterbe, mely során az eleje egy kicsit "elmászott", végül 2009 telén épp Francia Országba való indulásunk előtt egy-két nappal valakinek megtetszett a Jupiter felni garnitúra és nekilátott az eltulajdonításának, amit nem tudott befejezni, ellenben, a Petőfi - hídon önálló életre kelt a bal első kerék, összezúzva egy Jeep Cherokeet... Az autó sztorijához egy komolyabb kasztnizás is hozzátartozik, 2007-ben vizsgakor derült ki, a rázópadon hogy az alja keresztirányba az első ülések alatti merevítésnél gyakorlatilag ketté van repedve. Padlólemez javítás és küszöbcsere orvosolta a problémát, melynek során kiderült, hogy a látszólag egészséges külső küszöb alatt ott figyel a régi szétrohadt gyári elem. Szóval nagyon szeretjük a Gardét, ha tehetjük legtöbbször őt használjuk családi kirándulások és hétvégi autózások alkalmával, többször voltunk vele Ausztriában, Csehország és Szlovákia tájain, de legemlékezetesebb túrák 2009-2010 fordulóján volt, amikor közel négyezer kilométeres túrát tettünk vele az olaszországi Velence közbeiktatásával a francia Riviérára. A kis fehér Sport Skoda hiba nélkül abszolválta az autópályás 130 - 140 km/h-ás tempót, majd az Alpok és a Francia Középhegység emelkedőit, megkóstoltuk a Monte Carlo Rallye legendás útszakaszait és végiggördültünk a Porschék és Ferrarik, Lamborghinik társaságában a Forma1-es pályán.
 Francia Országban a Riviérán 2010-ben
 A 2010-es Máriapócsi versenyeken is kisegített, a verseny technika "megsemmisülése" után belőle vettük kölcsön az erőforrást.
A további tervek szerint idén nyáron még kirándulgatunk a vassal, majd ősszel - az anyagiak függvényében nekiállunk a teljes gyári állapot visszaállításához, természetesen újra fényezéssel és az egyéb felújításokkal karöltve. Utána 2013 -ban OT minősítésre visszük és még jobban vigyázunk rá, hiszen a legritkább farmotoros Skodák egyike (a cabrió és egyéb kis szériás típusokat leszámítva) a maga 11 070 db.os gyártási mennyiségével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése